Zo in de loop der jaren zijn er toch aardig wat nieuwe onderdelen in de Mustang gegaan. In de meeste gevallen niet omdat onderdelen kapot waren maar meer uit veiligheidsoverwegingen of domweg omdat ik de bestaande delen niet mooi (genoeg) meer vond...

Een overzicht:

- Alle chromen sierstrips/ornamenten/raamslingers/deuropeners/spiegels zowel binnen als buiten
- Stoelbekleding in echt leer (handgemaakt)
- Schuimplastic in de stoelen (gedeeltelijk computer gefreest met robot)
- Hemeltje
- Behuizing + ruitjes dashboardmeters
- Rally Pack (meters aan de stuurkolom)
- Voltmeter (analoog)
- Achteruitrijlampen
- Koplamp
- Knipperlichten
- Bumpers
- Scharnierpennen + lagers van de deuren
- Uitzetters + veren van de deuren
- Radiateur 3-rijen koper
- Flexfan
- Olieleidingen versnellingsbak
- Complete paintjob inclusief plaatwerken
- Gedeelte vloerpannen
- Vinyl dak
- Ruitensproeierpomp
- FIA gekeurde 4-puntsgordels (alleen op het circuit, rood past mooi bij het interieur)
- Groot/dimlicht vloerschakelaar
- Richtingaanwijzer handle
- Stuur (Grant Steering Wheel, zelf gelakt, toeterknop aangepast)
- Radio antenne
- Vloermatten
- Accu
- Stroom/startonderbreking
- Alle stuur- en fuseekogels
- Pitmanarm compleet met rubbers
- Alle raam- en deurrubbers
- Feldkit (raamsnorren)
- Edelbrock Performer 600cfm 4V carburateur electrische choke + revisieset (jaren later)
- Inlaatspruitstuk Edelbrock Performer RPM aluminium gepolijst
- Long tube headers met keramische coating (Dynomax)
- RVS dubbele uitlaat met absorbtiedempers en H-pijp (EPS, aangepast voor GT rear valance)
- Aluminium Ford Motorsport kleppendeksels gepolijst
- Open luchtfilter
- Ford Motorsport snellere nokkenas (214/224)
- Hydraulische kleptoters
- Distributieketting en tandwielen
- PCV valve + slang
- Verchroomd PCV filter
- Peilstok carterolie
- Peilstok versnellingsbakolie
- Dikkere stabilisatorstang aan de voorkant ( 1 1/8")
- Stabilisatorstang aan de achterkant
- Tracktionbars achter (aan chassis vatgelaste type)
- Steel Styled Wheels (15x7" en 15x8")
- Banden (215-60/15 en 235-60/15)
- Verchroomde export brace
- Verchroomde Montecarlobar
- Kachel radiateur + slangen
- Bovenste radiateurslang
- Pertronics I pickup in de originele ontsteking
- Pertronics Flamethrower bobine (chroom)
- Vacuüm vervroeger
- Pertronics bougiekabels 8mm (blauw)
- Bougiekabelgelijders (alu pijpjes)
- Dubbele hoofdremcilinder
- Rembekrachtiger (vacuum)
- Geventileerde remschijven voorkant
- 4-zuiger remklauwen voorkant
- EBC Yellow Stuff DP41157 remblokken
- Voorwiellagers
- Remslangen voor
- Remslang achter
- Achterremcilinders
- Rembalansregelaar voor/achter
- Kickpanels met luidsprekers (Pioneer) vóór in de auto
- Luidsprekers in de hoedenplank
- Triplex hoedenplank met stoffen bekleding
- Geluidsisolatie interieur
- Waterpomp (General Mogul)
- Pedaalrubbers (met disc-brake logo)
- Stabilisatorstangrubbers voorkant
- Aangepaste electronica met relais voor verlichting + toeter + extra zekeringenkast
- GT rearvalance met gaten voor de uitlaten
- Verchroomde dynamo ophangbeugel
- Onderste veerschotels + rubbers voorkant
- Dorpelbeschermers (sillplates) + extra RVS dorpelbeschermers (auxelery sillplates)
- Binnenwerk stuurbekrachtigingspomp + nieuwe keerringen + pakkingen + slangen
- Carterpan versnellingsbak (Chroom met aftapplug)
- Oliekeerringen schakelas versnellingsbak
- Oliekeerring stuurbekrachtigingscilinder
- Diverse bouten en bevestigingsmateriaal vervangen door RVS
- Rubbers splash-shields wielkasten voor.
- Electrische brandstofpomp (Hardi)
- Alle rubber brandstofslangen
- Deur scharnierpennen/bussen/veren/uitzetters
- Plastic binnenkant deurpanelen
- Subframe connectors

 

De lijst is zeker niet compleet en wordt regelmatig aangevuld. Zo ligt er bijvoorbeeld al weer een aluminium carterpan voor het motorblok te wachten. En een 8-track speler ter vervanging van de moderne radio-CD speler.

Standaard 'slijtagedelen' heb ik niet in de lijst opgenomen.


 

Joris en ik waren alletwee aan het bouwen aan de Mustang en hadden dus best wat onderdelen nodig. Het bleek een stuk goedkoper te kunnen als we alles in één keer uit Amerika lieten komen. We hebben toen maar een flinke bestelling geplaatst....

Busje zat echt tot de nok toe vol.....

 

Dit was al uitgeladen....

 

Verpakkingsmateriaal....


En er gelijk twee nieuwe boeken bij om weer nieuwe onderdelen uit te zoeken.